Sayangnya ALLAH kpd kita


 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Aku membalas kepada hambaKu berdasarkan sangkaannya kepadaKu.
Aku juga bersamanya jika dia mengingatiKu.
Jika dia mengingatiKu di dalam dirinya maka Aku akan mengingatinya dalam diriKu.
Jika dia mengingatiKu dalam satu kelompok manusia,maka Aku mengingatinya dalam kelompok yang lebih baik daripada itu.
Jika hambaKu mendekatiKu sejengkal,maka aku akan mendekatinya sehasta.
Jika dia mendekatiKu sehasta,maka Aku akan mendekatinya dengan jarak yg lebih luaAAss,,
Jika hambaKu mendatangiKu dgn berjalan,Aku akan mendekatinya dgn berlari anak,,
(RIWAYAT  AL-BUKHARI)

Wah! sungguh sayang Allah kpd kita,
Kita sbgai hamba Nya patut bersyukur sbb kadang2 manusia cepat putus asa akan sesuatu keadaan ataupun musibah yg melanda
Dalam surah Al-An'am ayat 17 ada mengatakan Allah memberi sesuatu kemudaratan agar nanti dikembalikan dgn kebaikan,,
Jadi kita patut mendahulukan cinta dan kasih kpd Allah kerana Allah lebih dua kali ganda sayang dan cinta kepada hamba2Nya,,
sekian sahaja wadah pertama pada bulan FEBRUARI  kali ini,,
Yg baik itu dtg dari Allah,yg lemah itu dtg dari sye sendiri,,


Ulasan

Catatan Popular