Jaga Lidah Kerana Dalam Hati Hanya Allah Yang Tahu

by - Jun 30, 2019




بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 


Assalammualaikum and hye readers..

Mesti pelikkan tetibe letak gambar opah upin-ipin..hahaa. Sebenarnye hari ni Sis nak berkongsi cerita dan beri kata motivasi sikit maklumlah dah nak habis syawal dah kan. Kita sebagai orang muda ni perlu ade sikap hormat dan rasa simpati terhadap orang-orang tua selalunya orang tua ni dye manje bila anak-anak kerja or belajar di tempat jauh dari kampung mesti kerinduan tu ade di hati dan selalu dye ingat dalam doanya.

Walaupun kadang-kadang kita rasa orang-orang tua ni garang or marah kita ka sebab dye sayang dan kalau boleh dye tak nak kita ni orang muda jadi orang yang tidak berilmu. Sebab tu kata-kata dan nasihat orang-orang tua ni boleh diambil pengajaran dan yang buruk tu tidak perlu kita ikut. Contohnya opah sye tu nampak macam garang tapii sebenarnya hatinya lembut seperti seorang ibu yang membelai seorang bayi. Kadang-kadang kita ni salah faham dan salah anggap membuatkan kita tidak suka dengan dye..huhu sye ingat lagi dulu mase kecik sye duduk dengan opah sye ade satu hari tu dye marah sangat-sangat sampai dye baling sebatang pen macam buang jauh-jauh lepastu ape lagi nangis la sye. Bila dah besar ni baru sye faham opah sebenarnye nak ajar kalau tengah buat kerja tu jangan berangan atau opah selalu cakap jangan berkhayal nanti memakan diri sendiri.


Ape orang-orang tua cakap kita dengar je sebab dye yang paling berpengalaman jangan berbalah mulut especially ibu dan ayahlah kandung kita sendiri. Ibu terutamanya..huhu. Setakat ini dahulu penulisan Sis untuk kali ini, Kalau ade yang nak berkongsi cerita or pengalaman or kata-kata nasihat boleh komen dibawah yer. Lots of Love Wadah Raihana.


Wallahu'alam.


You May Also Like

1 ulasan

Copyright© All Rights Reserved wadahpencintailahi.blogspot.com 2012-2019 and Malaysia